В бурж. соціології та історіографії немає загальноприйнятої теорії Н. Іноді виникнення Н. розглядається як просте продовження і ускладнення родо-пле-вих зв'язків, етатистським теорії пов'язують Н. з державою. У деяких ідеалістіч. концепціях «нац. дух »(нац. свідомість, нац. характер) представляється в якості ведучого, а іноді і єдності. ознаки нації, в інших - Н. розглядається як «психологічний. поняття »,« бессознат. псіхіч. спільність », по-третє - Н. зводиться до спільності нац. характеру, сформованого на грунті спільності долі, до союзу однаково мислячих людей. Ряд цих концепцій гостро критикував В. І. Ленін, показуючи їх ідеалістіч. сутність (див. ПСС, т. 1, с. 153-54, т. 24, с. 386-88). Консолідація Н. дійсно полегшується наявністю етнічно родств. племен, але це не обязат. умова. Фактично не існує однорідних Н. Чимало навіть таких Н., які утворилися не тільки з різних етнічні. груп, а й з різних рас. Тому не можна включати в поняття Н. расову спільність як необхідну ознаку. Н. не визначається також реліг. і держ. спільнотами.
Скачати файл (Пряме посилання)!
Сподобалося? Поділіться з друзями!
|